Методика використовується як для групового, так і для індивідуального визначення уваги і призначена для дітей середнього та старшого віку. Інструкція для експериментатора: Піддослідним говорять мету досліду і роздають по дві таблиці Бурдона ( для пробного та основного досліду ). Пробний дослід полягає в тому, що за проміжок часу 60 сек., піддослідний має викреслити вертикальною лінією певні букви, які скаже експериментатор ( н-д : АКМЗ ). Крім цього піддослідних попереджують, що після закінчення хвилини, поставити потрібно " пташечку ". На відміну від пробного основний дослід проходить протягом 4 хв. Обробка даних : загальна кількість букв, які викреслюють, пропуск букв і кількість помилково викреслених. Додамо дані по 1-ій і 3-ій хвилині, а потім по 2-ій і 4-ій. Вираховують показники стійкості для першої, другої, третьої, четвертої хвилини. Для цього необхідно визначити процент правильно закріплених знаків до всієї кількості літер, які є в протянутій за дані хвилини таблиці, але раніше треба відняти від загальної кількості правильно закреслених знаків число допущених помилок і неправильно закреслених літер. Індивідуальне: по дві таблиці Бурдона. Інструкція для піддослідних: Вам зараз роздадуть по дві таблиці Бурдона з ціллю стійкості уваги. Одна таблиця використовується для пробного досліду, інша для – основного. Пробний дослід триває 1 хвилину. За цей час Ви повинні, уважно проглядуючи таблиці, вертикальною рискою викреслити букви АКМЗ. Після команди " починайте " Ви приступаєте до роботи, після слова " хватить " Ви перестаєте. Потім приступаєте до основного. Тут також необхідно вертикальною рискою викрелити букви АМКЗ. Після того, як мине хвилина , треба поставити " пташечку ". ЇЇ ставлять над тією буквою, над якою закінчили працювати. Хід дослідження Експериментатор роздає тестуючим таблиці і пропонує після команди " почали " уважно переглядати їх та викреслювати ( вертикальною рискою ) літери " К ", " З ". Попереджує, що через кожну хвилину буде говорити " відмітити літеру " і треба над тією літерою, на якій застала команда, поставити " галочку ". Дослід триває чотири хвилини. На другій та четвертій хвилині вводиться додатковий подразник: метроном – 60 – 80 ударів на хвилину. Рекомендується перед проведенням основного досліду зробити пробний, щоб піддослідний краще зрозумів методику його проведення. У кінці експериментуючі обраховують показники стійкості уваги для 1, 2, 3, 4 хвилини. З цією метою вони за допомогою зазделегідь складеного " ключа " кількості літер, які слід слід було викреслити в кожному рядку, та підраховують помилки у кожному рядку та їх загальну кількість. Після чого визначається стійкість уваги для кожної хвилини за формулою: Q = _S2 / - m де Q – стійкість уваги; S – кількість рядків, які передивився експериментований; m – кількість помилок Таблиця Бурдона ( головний дослід ) ЮТЛЄФКЖИУПЩСРДАТЛБЗКИНСЯВПЧМОЗАГНБПС ВИОМШСЯСНЛЧОЖВМФЕЮЗУХДРТКБИАНДКХУТЦД ГЗШЯНБХЮАВЧЮФДПСЗИХПЧЖГОБШЖСВУАРЛМТП БДКОМВЗСЮХНГЯЖВИМПЕТРШУХКПЛЖИУЧФРТЛА ЕЗНГАРХМФТУЮНКЛЗГШВИШАЖЛСОЄДТВИТШПНЖ ДЛОЖАГЗДВЮЯИФМСХУКШЛПТЕБРЖНЧОКБРЧМСН ЗСХИГХЛЯЧЗДЕЖОФОНБГУШТЮКМАПИБРВЕНПАК КРАМОЧРПДХИЮПЖШГВФСЗБОЯЖХЛЮВЕБДКТФСУ ЛПЕЗБУТНВСОЮМЮПЖЕШНВРТХСКЛПАХИЩДАГЦВ МТРГШМЖУЗХДЛПАЕКБРНЮИЧБФЯОГТИШСАДКОЧХ ИБФСЭНСМФЮОНЯЧХЛРЭАУДЗЖТГШВИКБЛНПБВЗ АУРГОЛКЮХУШЮБНВСЯСХЭЗНПЧОЖФАЖНТБКДВО ИРЧЗЭККМНТЮЖЧБРВГСБЖПИЮУДПХАЕНСШМЛЗД КЛРБЗЯЮБОЖХМУФДТПАЧГЗСКЕВРНЛИШИВТФХЖ ГАЖМПГТКПУРОИДНВЧУЛСЯЭХФБЗАШЖМДКОСШК ЧНЛХБНЛОЧШЛФХМСЗАЭВПЖТКИДЮРБУЮРИЗУЯМ МТДФЭКИГЮСХВЯГСЖДЖТЭАПХБВЮПЗШАКОШЯИТ ОЗАКНХЮРХЛУЖСВНЧПЭПВЖЗЛШЮИСФМЭГИБМРО БДПОМВЗСЮХНГЛЖВСЮИМПЕТРШУХКПЛЖИЧФРКЩ ИРИЗЭКМНХТЮЖЧБРВГСБЖПИЮУДПХАЭНСШТМЛЧ ГЗШЯНБХЮАВЧЮФДПСЗИХПЧТГОБШЗСВУАРЛМТШ ЛПЭЗБУТНВСОЮМЮПЖЭШЖИВРТХСНЛПАХИШДАТЮ Пробний дослід Г Х Б П К Ш З П Ю В Р Б Х П А Э Т Д Д Ж С Г Р В Х С Г И Н В Р Г М А И Д К О Б Е М Ф О И Ю Ш Л З Ж В В Т Э П А Ч Н В С Г Ю Р Х Б Я З Ш И О С В Ч Э Х Т Э С П М Н Н О Ж Х Ш Н А Э Ч Р Ж В Л Ю Ф О В П А К Ч З Ш А Ж К Л Д Х И С В П Б Ю О А Ш Ж Т П В Ю Ш А Т Х С Г М К Р А Т Ю Д Д Р Г Р Л В Р Г А М К Э Д О З О У Б Х Ф П Л П Ж Ш Я И С Ю Д Ю Х В Т У Ч П Я И Х Н Л У Т В Б К О Г З М Х Я Я Р Д А Ч Ю Ж С Ф Н П Д С Р К Г А О Ю Д Я
|